V sobotu 27. 5. 2023 vyrazilo uskupení Rychlé roty Chomutov v počtu 5 osob na 4 strojích směr Plzeň. Východ slunce, jasné nebe, teplota 5-9°C, to vše doprovázelo Roťáky při odjezdu v 5:30 z Chomutova. Ranní trasa byla zvolena cestou nejmenšího odporu, tedy Hrušovany, Žatec, Jesenice (s přestávkou), Kralovice, Kaznějov (tankování), kemp Ostende na Boleváku, kde byl start a cíl soutěže.
Do kempu jsme dorazili mezi prvními motocyklisty, takže registrace proběhla bez dlouhého čekání. Prvním „soutěžním“ úkolem bylo připevnění plastové cedulky a samolepky se startovním číslem na přední nebo pravou stranu vozidla kvůli měřenému úseku jízdy stálosti, který byl součástí trasy a zabral nám notnou půlhodinku. 🙂
![20230527_110605](https://vccsporice.cz/wp-content/uploads/2023/05/20230527_110605-scaled.jpg)
Start probíhal pozvolna. První měly kemp opustit nejstarší automobily, ale jejich majitelé řešili spíše výměny dílů a příhody z renovací a chvíli trvalo, než start začal mít trochu svižnost. Co se pořadatelům podařilo, byla rozhodně vhodně zvolená trasa krásnými silničkami nejrůznějšími zákoutími a vesničkami okolím Plzně. Místy tedy byly vozovky až příliš rozbité, ale zato bez hustého provozu. Jelo se podle šipek a jako záchrana sloužil seznam projížděných obcí v soutěžním výkazu. Takže absolutně nemám ponětí, kudy jsme jeli, ale bylo to krásné.
Jako velký nepříznivec soutěžních úkolů po čas jízdy, musím konstatovat, že otázky a úkoly se skládali z různého spektra umu, vědomostí a náhody – každý měl šanci něco pokazit. 🙂 A právě to zapříčinilo, že Rychlá rota odjíždí se čtyřmi poháry ve dvou kategoriích. Jediný Roman nemá pohár a to z prostého důvodu, že spolujezdci poháry nedostávají.
Kategorie moto 1931-1948:
1. místo Radek Bárta
3. místo Martin Jiřiště
Kategorie moto 1949-1968:
2. místo Tomáš Jakab
3. místo já =)
Soutěžní úkoly:
Kolik bylo registrovaných motorových vozidel v ČSR v roce 1921? (4000)
Kdy byl vyroben poslední čtyřválcový motocykl L&K? (1909)
Kolik stálo vozidlo L&K Voiturette A? (3600k)
Jaké značky bylo nákladní vozidlo stojící u předchozího úkolu? (Volvo)
Jaká je vzdálenost od místa k další křižovatce? (cca 200m)
Střelba z luku na terč.
Jízda zručnosti – slalom a přejedí dvou prken – na čas.
Odhad výšky vozidla.
Zastavení 1 metru za čárou.
Dokutálet pneumatiku mezi kužely.
A pro nás trochu netradiční jízda stálosti. Ve vyznačeném úseku docílit průměrné rychlosti 33km/hod.
Speciální úkol: tipnout si, kolik závitů má cívka o síle drátu 0,16mm. (4800 závitů)
![20230527_194633](https://vccsporice.cz/wp-content/uploads/2023/05/20230527_194633-scaled.jpg)
Další články
S Tatrou 500 HB přes Jizerky (29.6.2024)
Dne 29. června jsem se zúčastnil společně se synem Jirkou další výpravy Tatrou 500 HB. Odjezd z Dobříče byl v 7:00 směrem do Liberce. První zastávka byla v areálu společnosti Alfavaria. Konal se...
Tatrou 500 HB do Kopřivnice a zpět (8.6.2024)
V brzkých ranních hodinách vyrazila skupina 3 členů VCC Spořice + dalších 5 osob z Chomutova do Kopřivnice. Respektive - v 5:00 vyjížděl z Dobříče u Kladna zájezdní autobus ROH n.p. Kopřivnice TATRA...
Kontakt
Jsme malá parta nadšenců, která si našla zalíbení nejen v automobilových a motocyklových veteránech, ale rovněž v historických strojích, technice a obecně ve všem, co ke starým časům patří. Neděláme mezi sebou rozdíly, ale vzájemně se doplňujeme. Někdo má rád období první republiky, jiný si libuje v autech z Tuzexu, další se soustředí na motorky nebo stabilní motory.
Neváhejte se na nás obrátit s jakýmkoliv dotazem.
Jako spolek VCC Spořice rádi podpoříme svou aktivitou jiné akce podobného charakteru, neboť stroje udržujeme a renovujeme právě proto, abychom s nimi jezdili. S tím je spojené testování historických vozidel, které může spolek VCC Spořice provádět.
![](https://vccsporice.cz/wp-content/uploads/2023/04/logo.png)