V sobotu 27. 5. 2023 vyrazilo uskupení Rychlé roty Chomutov v počtu 5 osob na 4 strojích směr Plzeň. Východ slunce, jasné nebe, teplota 5-9°C, to vše doprovázelo Roťáky při odjezdu v 5:30 z Chomutova. Ranní trasa byla zvolena cestou nejmenšího odporu, tedy Hrušovany, Žatec, Jesenice (s přestávkou), Kralovice, Kaznějov (tankování), kemp Ostende na Boleváku, kde byl start a cíl soutěže.
Do kempu jsme dorazili mezi prvními motocyklisty, takže registrace proběhla bez dlouhého čekání. Prvním „soutěžním“ úkolem bylo připevnění plastové cedulky a samolepky se startovním číslem na přední nebo pravou stranu vozidla kvůli měřenému úseku jízdy stálosti, který byl součástí trasy a zabral nám notnou půlhodinku. 🙂

Start probíhal pozvolna. První měly kemp opustit nejstarší automobily, ale jejich majitelé řešili spíše výměny dílů a příhody z renovací a chvíli trvalo, než start začal mít trochu svižnost. Co se pořadatelům podařilo, byla rozhodně vhodně zvolená trasa krásnými silničkami nejrůznějšími zákoutími a vesničkami okolím Plzně. Místy tedy byly vozovky až příliš rozbité, ale zato bez hustého provozu. Jelo se podle šipek a jako záchrana sloužil seznam projížděných obcí v soutěžním výkazu. Takže absolutně nemám ponětí, kudy jsme jeli, ale bylo to krásné.
Jako velký nepříznivec soutěžních úkolů po čas jízdy, musím konstatovat, že otázky a úkoly se skládali z různého spektra umu, vědomostí a náhody – každý měl šanci něco pokazit. 🙂 A právě to zapříčinilo, že Rychlá rota odjíždí se čtyřmi poháry ve dvou kategoriích. Jediný Roman nemá pohár a to z prostého důvodu, že spolujezdci poháry nedostávají.
Kategorie moto 1931-1948:
1. místo Radek Bárta
3. místo Martin Jiřiště
Kategorie moto 1949-1968:
2. místo Tomáš Jakab
3. místo já =)
Soutěžní úkoly:
Kolik bylo registrovaných motorových vozidel v ČSR v roce 1921? (4000)
Kdy byl vyroben poslední čtyřválcový motocykl L&K? (1909)
Kolik stálo vozidlo L&K Voiturette A? (3600k)
Jaké značky bylo nákladní vozidlo stojící u předchozího úkolu? (Volvo)
Jaká je vzdálenost od místa k další křižovatce? (cca 200m)
Střelba z luku na terč.
Jízda zručnosti – slalom a přejedí dvou prken – na čas.
Odhad výšky vozidla.
Zastavení 1 metru za čárou.
Dokutálet pneumatiku mezi kužely.
A pro nás trochu netradiční jízda stálosti. Ve vyznačeném úseku docílit průměrné rychlosti 33km/hod.
Speciální úkol: tipnout si, kolik závitů má cívka o síle drátu 0,16mm. (4800 závitů)

Další články
(EKC) ERZGEBIRGISCHER KRAFTFAHRER-CLUB KOMOTAU
Přátelé, nedá mi, abych se nepodělil o souhru náhod, která se v tom veteránském světě občas stává. A myslím, že i o tom by to naše bádání mělo být. Asi před dvěma lety jsem brouzdal digitální...
PF 2025
Do nového roku 2025 přejeme mnoho najetých kilometrů (nejen) při slunných sobotních akcích, ale především v obklopení zajímavých strojů a kolektivu správných lidí.(za VCC Spořice, DP)Další...
Kontakt
Jsme malá parta nadšenců, která si našla zalíbení nejen v automobilových a motocyklových veteránech, ale rovněž v historických strojích, technice a obecně ve všem, co ke starým časům patří. Neděláme mezi sebou rozdíly, ale vzájemně se doplňujeme. Někdo má rád období první republiky, jiný si libuje v autech z Tuzexu, další se soustředí na motorky nebo stabilní motory.
Neváhejte se na nás obrátit s jakýmkoliv dotazem.
Jako spolek VCC Spořice rádi podpoříme svou aktivitou jiné akce podobného charakteru, neboť stroje udržujeme a renovujeme právě proto, abychom s nimi jezdili. S tím je spojené testování historických vozidel, které může spolek VCC Spořice provádět.
