V letech 1933, 1934 a 1935 velmi prestižní rychlostní soutěž, dnes velká motoristická událost a velice pěkně obnovená tradice pořádaná Spolkem přátel 1000 mil československých v součinnosti s Veteran Car Clubem Praha, Veteran Klubem Bratislava, Autoklubem České republiky a Národním technickým muzeem Praha s podporou partnerů EUROVIA VINCI a ŠKODA AUTO.

130 soutěžních posádek v automobilech do roku výroby 1939 se vydalo na cestu Praha – Bratislava – Praha. Přestože trasa čítá o mnoho kilometrů méně, než tomu bylo původně, musím uznat, že na dnešní poměry je i to slušná porce a zátěžová zkouška jak pro stroje, tak pro posádky.
Startovní pole je obsazeno širokým spektrem vozidel. Počínaje lidovými vozítky Aero 662, přes řadu T57, ojedinělé modely vozů Praga, až po zahraniční produkci sportovních MG doprovázené řádkou luxusních Bugatti a Lagond.

No zkrátka, je nádherné se této akce zúčastnit alespoň jako divák, přihlížející na slavnostním startu v Opletalově ulici. Nám ze severozápadu musí stačit alespoň to, neboť trasa vede právě na opačný konec republiky.
Něco málo fotek ze čtvrtečního rána můžete shlédnout na naší galerii na Zoneramě. Myslím, že některé jsou zdařilé, některé méně, ale třeba někomu udělají radost.
Foto: Zonerama.
Bližní informace o závodu viz webové stránky pořadatele:
https://1000milceskoslovenskych.cz/mezivalecna-historie-1933-35/
(za Veteran car club Spořice, David Prchal)
Další články
Zájezd „severní Čechy“ Tatrou 500HB – 138 (14.6.2025)
Není žádným tajemstvím, že Milan Horka z Muzea Tatra 111 pořádá se svým jedinečným autobusem Tatra 500HB – 138 zájezdy po krásách naší země a různých nejen motoristických akcích. A jelikož je k nám...
(EKC) ERZGEBIRGISCHER KRAFTFAHRER-CLUB KOMOTAU
Přátelé, nedá mi, abych se nepodělil o souhru náhod, která se v tom veteránském světě občas stává. A myslím, že i o tom by to naše bádání mělo být. Asi před dvěma lety jsem brouzdal digitální...
Kontakt
Jsme malá parta nadšenců, která si našla zalíbení nejen v automobilových a motocyklových veteránech, ale rovněž v historických strojích, technice a obecně ve všem, co ke starým časům patří. Neděláme mezi sebou rozdíly, ale vzájemně se doplňujeme. Někdo má rád období první republiky, jiný si libuje v autech z Tuzexu, další se soustředí na motorky nebo stabilní motory.
Neváhejte se na nás obrátit s jakýmkoliv dotazem.
Jako spolek VCC Spořice rádi podpoříme svou aktivitou jiné akce podobného charakteru, neboť stroje udržujeme a renovujeme právě proto, abychom s nimi jezdili. S tím je spojené testování historických vozidel, které může spolek VCC Spořice provádět.
